تفاوت پراید با پورشه در سئو

شاید بگویید پورشه و پراید هر دو خودرو هستند و به سئو چه ارتباطی دارند. من مد نظر دارم با این مثال تفاوت دو سئوکار را برای شما مشخص کنم.

اگر شما بخواهید از تهران به مشهد بروید هم با پراید می توانید به این سفر بروید و هم با پورشه ؛ اما کدام یک ایمن تر است ؟ کدام یک سریع تر است ؟ کدام یک راحت تر است ؟ قطعا پورشته تمام فاکتور های امنیت ، سرعت و راحتی را دارد و اگر قرار باشد بین این دو انتخاب کنید پورشه را انتخاب می کنید. در بازار سئو هم این تفاوت ها وجود دارد. برخی از سئوکارها با سئو کلاه سیاه و غیر اصولی شاید شما را به مقصد برسانند اما قابل مقایسه با سئوکاران باسابقه و حرفه ای نیستند.

برخی از مشتریان به من می گویند فلانی با ۲۰۰ هزار تومان فلان کلمه را برای من به صفحه اول آورده و چرا شما ۴ یا ۵ برابر مد نظر دارید ؟ وقتی مقایسه درست می کنند متوجه می شوند که تفاوت در خروجی کار یعنی میزان ورودی و فروش است.

جریان از این قرار است که آن سئو کاری که مبلغ عجیب پایین یک کلمه را رشد داده است نتیجه ماندگاری به مشتری ارائه نکرده و من باسابقه می دانم اگر آن کلمه به تنهایی رشد کند ماندگار نیست. وقتی به من این سفارش داده می شود صفحات دیگر و کلمات دیگر و هم خانواده های آن کلمه را رشد می دهم در نتیجه سفارش به آن سئوکار ارزان ۲۰ ورودی در روز برای مشتری آورده و در نهایت هفته ای یک فروش و سفارشی را که مشابه همان بوده و من باسابقه انجام داده ام با مجموع صفحات و هم خانواده ها ۳۰۰ ورودی داده است که حدود ۱۵ برابر فروش بیشتر برای مشتری به همراه دارد.

حالا شما حساب کنید اگر ۳ یا ۴ برابر پرداخت کنید و ۱۵ برابر فروش داشته باشید بهتر نیست ؟ ضمن این که کاری که من تحویل داده ام هزینه نگهداری ندارد و آن سئوکار ارزان بابت نگهداری همان کلمه از شما هر ماه مبلغی را بابت نگهداری جایگاه دریافت می کند. در بلند مدت شما بیشتر هزینه کرده اید و بسیار کمتر نتیجه گرفته اید.

پس سئوکار ها هم مثل پراید و پورشه می مانند و شما باید انتخاب کنید که می خواهید با پورشه به جنگ گوگل بروید یا پراید و این انتخاب شماست که آینده کسب و کار شما را مشخص می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.