چگونه تبلیغات گوگل را ارزان کنیم ؟

بسیاری از سایت ها با تعرفه ای نزدیک به هم سرویس گوگل ادز یا تبلیغات در موتور جستجو گوگل را می فروشند. اما آیا برای انتخاب این شرکت ها ملاک فقط باید ارز ریالی دلار شارژ شده باشد ؟ قطعا خیر . در این مقاله حقایقی را خواهم گفت که بدانید چه جنایت هایی در این زمینه می شود. با من همراه باشید.

پس از شارژ حساب گوگل ادز تنظیمات بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام کاربردی دارد. از تنظیمات منطقه ای تا تنظیمات ساعت نمایش و غیره اما همه چیز به همین نقطه ختم نمی شود و مهم ترین عامل ارز کلیک است.

بسیاری از شرکت های فروشنده گوگل تبلیغ در ایران با بالاترین تعرفه برای کلمه کلیدی خود را راحت و بودجه مشتریان خود را به نابودی می کشانند مثلا برای فلان کلمه کلیدی یک دلار به گوگل پیشنهاد می دهند و گوگل که از خدا خواسته است تایید می کند و پس از فقط ۱۰۰ کلیک کمپین ۱۰۰ دلاری مشتری به اتمام می رسد و در اکثر موارد مشتری حتی فروشی نداشته و یا فروش پایینی را تجربه کرده است. اما واقعیت اینجاست که می تواند ارزش هر کلیک را تا ۱۰ یا ۲۰ برابر کاهش داد که این بعنی می تواند با یک کمپین ۱۰۰ دلاری تا ۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ کلیک هم نیز دریافت کرد.

اما چگونه می شود ارزش کلیک را کاهش داد ؟

گوگل قوانین مختلفی دارد که می توانید با بهره گیری از آنها ارزش کلیک کلمات را کاهش دهید برای مثال اگر کلمه کلیدی مد نظر شما در عنوان صفحه و متای توضیحات وجود داشته باشد ارزش کلیک را کاهش می دهد و یا اگر سئو صفحه شما خوب باشد و سایتتان از سرعت خوبی برخوردار باشد باز هم می توان ارزش کلیک ها را کاهش داد.

اما کار به همین جا ختم نمی شود. گوگل در برخی موارد با توجه به کمپین های قبلی ارزش کلیک بالایی را پیشنهاد می کند و معمولا متصدیان شرکت های ایرانی تبلیغات در گوگل به راحتی آنها را می پذیرند بدون آن که به کاربران خود مشاوره ای دهند و یا با گوگل چانه زنی بکنند.

در اکثر موارد با انتخاب کلمه کلیدی مشابه می تواند ارزش کلیک ها را تا یک سوم یا حتی یک چهارم کاهش داد چرا که آن کلمات توسط کمپین های قبلی استفاده نشده و یا کمپین با ارزش کلیک بالایی بروی آنها بسته نشده است. از طرف دیگر می توانید ارزش کلیک را برای کلماتی که رقابتی در گوگل ادوردز ندارد پایین تر از عدد پیشنهادی گوگل ببندید چرا که گوگل چاره ای جز نمایش آن ندارد. البته اصول هایی هم دارد مثلا حداکثر ۲۰ درصد کمتر می تواند به گوگل پیشنهاد داد تا نمایش بیشتری دریافت کنیم.

باز گذاشتن IP های خارجی مساوی با کلیک رقا 

برخی از شرکت های ایرانی ارائه دهنده خدمات گوگل ادز می دانند با باز گذاشتن IP های خارجی ممکن است رقبای آن مشتری با کمک فیلتر شکن های مختلف اقدام به کلیک و پایان دادن به شارژ کمپین نمایند اما با این وجود معمولا به دلیل استفاده برخی از کاربران واقعی از فیلترشکن به مشتریان خود پیشنهاد می کنند محدودیتی در کلیک منطقه تنظیم نکنند تا کمپین سریع تر به پایان برسد.

هر چه دقیق تر تنظیمات کنید ممکن است ارزش کلیک بالاتر برود ولی به مخاطب دقیق تری خواهید رسید.

برخی از شرکت های ایرانی ارائه دهنده تبلیغات گوگل وجدان کاری داشته و با رعایت تمام اصول و با مشاوره درست به مشتریان باعث می شوند مشتریانشان نتیجه بهتری را تجربه کنند و قطعا این شرکت ها از رضایتمندی بالاتری برخوردار هستند و مشتریانشان تبلیغات را با آنها تمدید می کنند و معمولا درآمد بسیار بیشتر خواهند داشت.

خودم اکانتم را مدیریت می کنم !!

مگه بلدی ؟ میکنم تا یاد بگیرم !! دوست خوبم شما حداقل باید چند تا ۱۰۰ دلاری به باد بدهید تا یاد بگیرید پس اگر قرار است خودتان حساب کاربریتان را مدیریت کنید ابتدا چندین دوره آموزشی را تهیه و ببینید تا حداقل سوخت کمتری بدهید. ضمن این که من بر این باورم باز هم شما تا چند کمپین اول به دلیل کم تجربه ای ضرر بالایی می کنید.

بهتر است از یک شرکت یا فرد حرفه ای دارای سیاست مشتری مداری استفاده کنید.

به مدیران سایت ها و فروشگاه های اینترنتی که تاکنون از گوگل ادوردز استفاده نکرده اند پیشنهاد می کنم حتما یک بار امتحان کنید. به احتمال خیلی زیاد پشیمان نخواهید شد و آن را ادامه خواهید داد ولی اگر تمایل به خروج ارز از کشور ندارید و مایل هستید کاری دائمی انجام دهید من پیشنهاد می کنم سئو سایتتان را جایگزین گوگل ادوردز نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.